dimecres, 18 de maig del 2011

Full Print3d. Imprimint Objectes

Dissabte passat es va celebrar la Nit dels Museus a Barcelona dins la  iniciativa promoguda pel Consell d'Europa on participen més de 3.000 museus de 40 països.
Tot i el xafec que va caure vam ser uns quants valents qui ens vam atrevir a intentar gaudir d'una tarda de visites culturals però tot i això ens vam rendir poc abans de la mitjanit per culpa de la pluja que ens va anar menjant la moral mica en mica.
De tot el que vam veure destacaría l'exposició temporal 'Full Print3d' del Museu DHUB (C/Montcada, 12) sobre la impressió en 3D i sobre això és sobre el que volia parlar avui.
Ja n'havia sentit a parlar abans i havia vist o llegit algún reportatge però veure el procés i l'evolució de l'ús dels diferents materials en aquest tipus d'impressió em va deixar bocabadat.
Es tracta de dissenyar un objecte a l'ordinador en 3D el qual és imprès mitjançant una impresora que el que fa és crear capes finíssimes amb un cert material i anar-les superposant mentre al mateix temps es solidifiquen fins que s'obté l'objecte que haviem dissenyat previament per ordinador.
També es poden escanejar parts del nostre cos per crear accesoris a la nostra mida per posteriorment imprimir-los pel sistema 3D.
Potser no m'he sabut explicar gaire bé i per això serà millor que us mireu els dos videos que us penjo a continuació els quals ajuden a comprendre-ho tot millor:


                                                                              
                                                                                     
 Si voleu passar-vos per l'exposició encara restarà oberta fins el 22 de Maig. Afanyeu-vos!

Espero que us hagi resultat tan interessant com m'ho va semblar a mi :)

Fins Aviat!

2 comentaris:

  1. Bé... ja era hora que et comentès, no? puf això de treballar em pren hores i ja no puc estar tan com abans al pc... que si facebook, que si els blocs... noiet a veure si ens veiem... jo em vaig quedar amb moltíssimes ganas d'aprofitar la nit dels museus... per cert ja saps que quan vulguis anem al MNAC a veure l'expo de Courbet.... m'acompanyes? i npo et queixis que jo també em vaig mullar a la cua del concert :P petons

    ResponElimina
  2. quiero mi caramelo!!! quiero mi calamero!! quiero mi camalero!!

    ResponElimina